لیست اخبار
اصول ست کردن لباس

 
این اصول را حفظ كنید 

1. رنگ‌های اولیه و ثانویه كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته‌اند، در تركیب هم با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ‌ها می‌توانند با هم تركیب شوند اما از نظر بصری، نور یكدیگر را به‌شدت كاهش می‌دهند. ست كردن این رنگ‌ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست. 

2.  به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای كه در چرخه رنگ مقابل یكدیگر قرار گرفته‌اند، رنگ‌های مكمل گفته می‌شود مثلا بنفش از تركیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از تركیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز كنتراست (هم‌خوانی) مكمل دارد. این رنگ‌ها «كنتراست مكمل» نامیده می‌شوند چون همدیگر را كامل می‌كنند و وقتی در كنار هم قرار می‌گیرند، جلوه یكدیگر را قوت می‌بخشند و تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است كه به تنهایی استفاده می‌شوند. تركیب این رنگ‌ها در یك ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می‌كنند. 

3.  اگر لباسی دارید كه از تركیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است كه با یكی از رنگ‌ها هماهنگ‌سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی كه بیشتر از همه در لباس به كار رفته است. 

4.  پارچه‌هایی كه طرح‌های مختلف دارند، برای ست كردن و پوشیده شدن در كنار هم توصیه نمی‌شوند. از نظر زیباشناسی تركیب یك بلوز راه‌راه با دامن خال‌خالی جالب به نظر نمی‌رسد، البته طراحان از این تركیب استفاده می‌كنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند كه نتیجه كار را دلنشین می‌کند. برای شما كه نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این تركیب پرهیز كنید یا ست‌های كامل طراحان را به كار ببرید. 
 


رنگ شناسی واجب است 

در اولین قدم باید با چرخه رنگ آشنا شوید چون این دایره براساس هماهنگی و همخوانی رنگ‌ها چیده شده است و نشان می‌دهد كه چگونه رنگ‌ها در كنار هم باعث افزایش و كاهش قدرت انعكاس یكدیگر می‌شوند. در نگاه اول كشف این چرخه كمی پیچیده به نظر می‌رسد اما واقعا كار سختی نیست. ابتدا رنگ‌ها را بشناسید: 

:رنگ‌های اولیه
زرد، قرمز و آبی

:رنگ‌های ثانویه
 قرمز + آبی = بنفش
قرمز + زرد = نارنجی
زرد + آبی = سبز
 


دنیای بی‌انتها 
رنگ‌های درجه سوم از تركیب رنگ‌های اولیه با رنگ‌های ثانویه به وجود می‌آیند كه با رنگ‌های اولیه تشابه و هماهنگی خوبی دارند. در این بخش عامل تعیین‌كننده رنگ میزان استفاده از دو رنگ است و براساس اندازه تركیبات می‌توان نتایج مختلفی به دست آورد مثلا با سه تركیب مختلف از دو رنگ ثابت می‌توان سه رنگ مختلف به دست آورد: 

سبز+ آبی = آبی فیروزه‌ای
سبز+ آبی = سبز آبی یا آبی آكواریومی
سبز + آبی = لاجوردی
زرد + نارنجی = كهربایی
زرد + سبز = زمردی
زرد + سبز = لیمویی
آبی + بنفش = نیلی
آبی + بنفش = ارغوانی
آبی + بنفش = یاسی
قرمز + بنفش = زرشكی
 
 
سفید و سیاه؛ رنگ‌هایی برای تمام فصول 
 

سفید و سیاه را می‌توانید در كنار هر رنگی استفاده كنید. از نظر متخصصان و طراحان، سفید و مشكی رنگی ندارند. سفید محصول نبودن تركیبات رنگی با بیشترین درخشندگی است. در نقطه مقابل، سیاه از تركیب تمام رنگ‌ها با بیشترین حد تیرگی به‌وجود آمده است. این دو رنگ تنها رنگ‌هایی هستند كه با تمام رنگ‌ها هماهنگی دارند؛ درواقع استثناهایی هستند كه قواعد تركیب رنگ را به چالش می‌كشند. سفید در كنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد كه رنگ را بارزتر كند و جلوه بیشتری به آن بدهد؛ در مقابل مشكی تندی و تیزی رنگ‌ها را می‌گیرد. 

قرمز؛ جذاب اما خطرناك 
قرمز قابلیت جور شدن با سفید، مشكی، قرمز، بنفش، نارنجی و سبز را دارد. وقتی می‌خواهید ست لباسی با رنگ قرمز بسازید، بهترین كار این است كه از تركیبات مختلف قرمز استفاده كنید یعنی رنگ‌هایی مثل بنفش كه قرمز در آن استفاده شده ولی حواس‌تان باشد سراغ تیره و روشن قرمز برای ست كردن و تركیب نروید. حواس‌تان باشد قرمز را با آبی و زرد ست نكنید؛ این رنگ‌ها فقط زمانی با هم هماهنگ می‌شوند كه آبی به سمت بنفش و زرد به سمت نارنجی متمایل شده باشد. 

آبی؛ در ساحل آرامش 
رنگ آبی با سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و نارنجی هماهنگ می‌شود. رنگ مكمل آبی، نارنجی است و قرار گرفتن این دو رنگ در كنار هم نارنجی را تشدید می‌كند. دقت كنید آبی را با زرد و قرمز ست نكنید، فقط در صورتی می‌توانید ست کنید كه قرمزتان به بنفش و زردتان به سبز نزدیك باشد. 

زرد؛ هشدار‌های جدی در راه است 

زرد با رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، سبز، نارنجی و بنفش هماهنگی دارد اما در كل رنگ سختی برای ست كردن است چون تند و آتشین است. به شما توصیه می‌كنیم برای ست كردن از سایه‌های ملایم‌تر این رنگ استفاده كنید و به هیچ‌عنوان سراغ زرد نئون یا شبرنگ نروید چون به‌شدت مشكل‌زاست. رنگ‌های مشابه زرد، نارنجی و سبز هستند. 

مكمل رنگ زرد، بنفش است اما كنار هم قرار دادن این دو رنگ، احتیاط و دقت زیادی می‌خواهد. هیچ كدام نباید از دیگری درخشان‌تر و تند‌تر باشد چون از لحاظ بصری، تاثیر نامطلوبی دارد.

سبز؛ صلح برای همیشه و همه جا 

سبز با رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و قرمز هارمونی دارد. در یك نگاه كلی، سبز رنگ پركاربرد و به دردبخوری است به شرط اینكه از تركیبات صحیح آن استفاده شود. اگر شما از تركیبات سبزی استفاده كنید كه در طبیعت یافت می‌شود مثل خاكی، زیتونی، زمردی و... این امكان را دارید كه آن را با هر رنگی ست كنید. 
رنگ مكمل سبز، قرمز است. این دو در كنار هم تركیب ایده‌آلی هستند اگر نخواهید از طیف تند و آتشین هر دو استفاده كنید. حواس‌تان باشد سبز با بنفش و نارنجی هماهنگی ندارد مگر اینكه بنفش نزدیك به آبی و نارنجی نزدیك به زرد باشد. 

بنفش؛ رنگ رویال و باشكوه 
رنگ بنفش با مشکی، سفید، بنفش، قرمز، آبی و زرد هماهنگی دارد. رنگ بنفش با همان دستورالعملی كه برای رنگ آبی گفتیم قابل استفاده است. اگر از سایه‌های تیره‌تر بنفش استفاده می‌كنید، كارتان راحت است. طیف‌های مختلف قرمز و آبی با بنفش هماهنگی دارند و می‌توانید از تیره و روشن این رنگ برای كامل كردن یك ست استفاده كنید. 

مكمل رنگ بنفش، زرد است ولی باید با یك درجه درخشندگی انتخاب شوند چون اگر تندی یكی از دیگر بیشتر باشد، باعث می‌شود جلوه دیگری گرفته و تصویر ناخوشایندی ایجاد شود؛ پس بهتر است ملایم‌ها را با هم و تندها را با هم به كار ببرید. 

نارنجی؛ با احتیاط نزدیك شوید 

سفید، مشکی، نارنجی، قرمز، آبی و زرد، رنگ‌های هماهنگ با نارنجی هستند. نارنجی، یكی دیگر از رنگ‌های خطرناك در پوشش است چون به‌شدت این توانایی را دارد كه ستی نامتوازن ایجاد كند. برای فرار از این اتفاق پیشنهاد می‌كنیم به جای نارنجی تند از سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر این رنگ استفاده كنید و آن را در كنار رنگ‌هایی چون قرمز و نارنجی به كار ببرید. 

قهوه‌ای رنگی است كه از نارنجی به‌وجود آمده و به همین دلیل به‌خوبی با آن تركیب می‌شود. رنگ مكمل نارنجی، آبی است ولی از تركیبات آبی استفاده كنید كه نتیجه نهایی ست شما خیلی پر زرق و برق نباشد. 

1/8/2018
اقتصاد جهان در 2018

خبرگزاری مهر: بازارهای جهان سال قدرتمند و پرسودی را پشت سر گذاشتند و امیدوارند در سال ۲۰۱۸ وضعیت از این هم بهتر شود.
یک عامل اساسی رشد بازار سهام در سال ۲۰۱۷ شکوفایی اقتصاد جهانی بود که از انتظارها فراتر رفت.

آیا این رشد ادامه پیدا خواهد کرد؟ پیش‌بینی‌کنندگان معتقدند که این اتفاق خواهد افتاد.

سازمان مشارکت و توسعه اقتصادی جهان (OECD)، رشدی ۳.۷ درصدی برای ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرد که نسبت به ۳.۶ درصد امسال بهتر خواهد بود.

آی‌اچ‌اس مارکت انتظار رشدی حدود ۳.۲ درصدی برای سال آینده دارد در حالی که پیش‌بینی‌های بانک آمریکا و گلدمن‌ساکز به ترتیب با ۳.۸ درصد و ۴ درصد، رشد بیشتری را انتظار دارند.

یکی از عوامل تقویت‌کننده رشد جهانی وضعیت اقتصادی آمریکا خواهد بود چرا که بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند قانون مالیاتی جدید که مالیات شرکتی را در آمریکا کاهش می‌دهد، موقتا باعث جهش اقتصادی شود. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند رشد تولید ناخالص ملی آمریکا به ۲.۵ درصد برسد.

انتظار می‌رود این افزایش تولید ناخالص ملی در بازار سهام به سود تبدیل شود، هرچند ممکن است میزان آن از ۲۰۱۷ کمتر باشد.

مورگان‌استنلی پیش‌بینی کرد که اس‌اندپی۵۰۰ در سال ۲۰۱۸ به ۲۷۵۰ واحد افزایش پیدا کند. بانک آمریکا پیش‌بینی کرده است که این شاخص می‌تواند به ۲۸۰۰ واحد برسد. گلدمن‌ساکز انتظارات را از این هم فراتر برد و پیش‌بینی کرد این شاخص با سود بالای شرکت‌ها از ۲۸۵۰ واحد هم بیشتر می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول هم پیش‌بینی کرد سال آینده رشد جهانی قدرتمندتر باشد. در پیش‌بینی کنونی این سازمان، رشد جهانی برای امسال ۳.۶ درصد و در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

بانک مرکزی اروپا در ماه گذشته پیش‌بینی خود برای رشد اقتصادی منطقه اروپا در سال ۲۰۱۷ را به ۲.۲ افزایش داد، که سریع‌ترین رشد آن در ۱۰ سال گذشته است؛ حال آن ‌که طبق اعلام یورواستات، رشد اروپا در ۱۲ ماه گذشته، ۲.۵ درصد شده است که رقمی فراتر از انتظار است.

تحلیل‌گر بانک مدیریت سرمایه «بیرد» در گزارش ماه دسامبر خود نوشت: در حالی که در سال ۲۰۱۸ چندین چالش احتمالی وجود خواهد داشت، طبق شواهدی که در آستانه سال نو نزدیک در اختیار داریم، همه چیز برای رشد اقتصاد جهانی مهیاست.

هرچند به نظر می‌رسد در برخی از حوزه‌ها نتوان با سال ۲۰۱۷ رقابت کرد.

اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصادی چین در سال آینده کندتر شود و معتقدند اروپا هم به سختی خواهد توانست رشد اقتصادی ۲۰۱۷ خود را، که سریع‌ترین رشد در طول یک دهه بوده است، تکرار کند.

در انگلستان، پی‌دبلیوسی پیش‌بینی کرده است که رشد تولید ناخالص ملی این کشور به ۱.۴ درصد کاهش یابد در حالی تحلیل‌گران مودیز رشدی ۱.۳ درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند.

در آمریکا یکی از عواملی که سهام را در سال ۲۰۱۷ ترقی داد خوش‌بینی در مورد این بود که جمهوری‌خواهان قانون کاهش مالیات را به تصویب برسانند و حالا آن‌ها این کار را به انجام رساندند و مهمترین تغییر اساسی قانون مالیاتی نسل حاضر آمریکا را تصویب کردند.

در سال ۲۰۱۸ شاهد این خواهیم بود که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان چه واکنشی به این کاهش مالیات خواهند داشت.

آیا این نقدینگی اضافی باعث می‌شود که تعداد زیادی از شرکت‌ها با هم ادغام شوند، یا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی توسط آنها انجام شود؟ آیا کاهش درآمد دولت به علت کاهش مالیات، به کوچک کردن برنامه‌های رفاهی منجر خواهد شد و فاصله بین فقیر و غنی را افزایش می‌دهد و به تنش‌های سیاسی دامن می‌زند؟

برخی از تحلیل‌گران نگران‌اند که این مشوق‌های مالیاتی باعث بیش از حد داغ شدن اقتصاد شود و منجر به این شود که فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از حد برنامه‌ریزی شده افزایش دهد.

چنین حرکتی در وضعیتی که بانک‌های کشورهای دیگر هم در حال حذف مشوق‌های خود هستند، می‌تواند باعث بالا رفتن ریسک رکود شود.

اما برخی اقتصاددانان پیش‌بینی نمی‌کنند که چنین اتفاقی در ۲۰۱۸ رخ دهد.

تحلیل‌گر گلدمن‌ساکز این ماه نوشت: درحالی که رشد اقتصادی در وضعیت پرشتابی قرار دارد و نامتوازنی مهمی در اقتصاد وجود ندارد و هیچ شاخص ریسک رکوردی در محدوده قرمز نیست، دلیلی وجود ندارد که به این زودی‌ها رشد اقتصادی متوقف شود.

1/3/2018
ثبات دو تا پنج ساله برای سود بازرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما محمد شريعتمداري در نشست شوراي گفتگوي دولت با بخش خصوصي با اشاره به اينکه بخش خصوصي از نبود ثبات­ در وضع تعرفه ها گله مند است گفت: معتقديم بايد در وضع مقررات از ثبات برخوردار باشيم ضمن اينکه از پيش آگهي مقررات و وضع همه مقررات نظر بخش خصوصي را جويا شويم.
وي اضافه کرد: اگر برخي وقت ها حوادثي اتفاق مي افتد که خوشايند بخش خصوصي نيست به مصالحي بر مي گردد که دولت برخي مواقع پيش مي گيرد و نمونه آن حمايت از توليد داخلي و صادرات با وضع مقررات جديد است.
شريعتمداري گفت: البته علت اين امر هم مديريت منابع ارزي کشور بود و وزارت صنعت مکلف شده بود که پيشنهادهايي را ارائه کند که در کوتاه مدت منجر به تصميم گيري براي تعرفه واردات بود اما در بلند مدت همان روال طبيعي براي سود بازرگاني مدنظر است که هرچه اين رويه ثابت بماند به نفع توليد و صادرات است.
وي گفت: پيشنهاد ما اين است که اتاق بازرگاني در جلسات وضع تعرفه ها و کاهش تعرفه ها درباره مواد اوليه واسطه اي و مواد مورد نياز براي توليد حضور داشته باشد که اين به نفع توليد است.
شريعتمداري همچنين گفت: هفته گذشته جلسه توسعه صادرات به آفريقا را داشتيم که با توجه به دستور کار قرار گرفتن تنوع بازارهاي صادراتي، آفريقا به علت برخورداري از ظرفيت هاي فراوان از اولويت هاي ماست که پيشنهاد کرديم چهار مرکز تجاري در چهار نقطه از آفريقا محصولات ما را­ ارائه کند بنابراين­ به درخواست ما اين کميته مشترک ميان اتاق بازرگاني و دولت براي توسعه صادرات به آفريقا شکل گيرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت­ با انتقاد از نبود شرکت هاي صادراتي متوسط و بزرگ در کشور گفت: با اين نقيصه نمي توانيم توانايي هاي کشور را در بازارهاي بين المللي تجميع کنيم ضمن اينکه رقابت هاي مخرب ميان صادرکنندگان ايراني و بازارهاي خارجي آسيب ديگر متوجه صادرات ماست.

1/3/2018
الکترونیکی شدن اتصال بیمه‌ها با پنجره واحد تجارت فرامزی

گمرک ایران در ادامه توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی و خدمات الکترونیکی، شرکت‌های بیمه را به سامانه جامع گمرکی متصل کرد. از این پس خدمات صدور بیمه نامه به صورت الکترونیک و غیر‌حضوری انجام می‌شود.
به گزارش 
تجارت‌نیوز، بر همین اساس به منظور تسهیل فرآیند ترانزیت برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی، علاوه بر بیمه پاسارگاد فاز اول اتصال سامانه‌های بیمه با پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ایران، توسط بیمه دی و آسیا نیز به بهره‌برداری رسید.
لذا از این پس کلیه خدمات صدور بیمه نامه در رویه‌های مربوطه به صورت الکترونیک و غیر‌حضوری انجام می‌شود.
همچنین شرط ادامه همکاری با شرکت‌های بیمه، تکمیل فرآیند درخواست و صدور بیمه‌نامه الکترونیک به صورت کاملا غیر حضوری است.
لازم به ذکر است هم اکنون ۲۷ سازمان همجوار در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت بر خط در ارتباط هستند که سبب تسهیل و توسعه تجارت از طریق کاهش زمان و هزینه صاحبان کالا شده است.

1/1/2018
مراقب فروشگاه‌های آنلاین تقلبی باشید

مجرمان با درست کردن سایت های تقلبی که از نظر شکل و قیافه دقیقا مشابه سایت های اصی هستند و با استفاده از نام و برندهای شناخته شده انجام میدهند. آنها سپس با استفاده از این سایت های مشکل دار افرادی که به دنبال بهترین خرید ممکن هستند را شکار میکنند.
در حالی که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین قانونی هستندT تعدادی فروشگاه تقلبی نیز وجود دارند که توسط مجرمان سایبری ایجاد شده‌اند.
به گزارش 
ایتنا مجرمان این کار را با درست کردن سایت‌های تقلبی که از نظر شکل و قیافه دقیقا مشابه سایت‌های اصلی هستند و با استفاده از نام و برندهای شناخته شده انجام می‌دهند. آنها سپس با استفاده از این سایت‌های مشکل دار افرادی که به دنبال بهترین خرید ممکن هستند را شکار می‌کنند.

هنگامی‌که شما در حال خرید اینترنتی هستید و مهم‌ترین هدف شما خریدهایی با قیمت‌های بسیار پایین است قطعا به سمت بسیاری از این سایت‌های تقلبی هدایت خواهید شد.

زمانی که میخواهید یک سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب کنید، مراقب سایت‌هایی که محصولاتشان را با قیمت بسیار پایین تر از دیگر سایت‌ها تبلیغ می‌کنند باشید.
دلیل اینکه محصولات آنها بسیار ارزان هستند این است که چیزی که به دست شما خواهد رسید اصلی و یا قانونی نخواهد بود، احتمالا کالای خریداری شده تقلبی و یا دزدی بوده و در برخی مواقع اصلا تحویل خریدار نمیشوند.

سایت‌های ایرانی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند و اگر روی نشان نماد کلیک کنید یک صفحه باز شده و مشخصات کامل فروشنده در آن درج شده است و همچنین دارای زمان اعتبار می‌باشد

12/11/2017
تنوع کالا در فولکالا
عمده فروشی اینترنتی از طریق فولکالا

عمده فروشی کسب‌وکاری است که به مقدار زیادی کالا را به سایر کسب‌وکارها می‌فروشد در وافع عمده فروشی واسطه‌ی بین تولیدکننده‌ی محصول و سایر کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند محصولات او را بفروشند یا در زنجیره محصول تکیمل و ارائه کنند..
عمده فروش با خرید محصول از تولیدکننده به قیمتی پایین‌تر از سایر کسب‌وکارها، به سود می‌رسد و این کار را معمولا از طریق تخفیف‌هایی انجام می‌دهد که به‌خاطر خرید در حجم بالا از طریق منابع مناسب دریافت می‌کند
برای عمده فروش ها بهتر است که بازاری پایدار داشته باشند عمده فروش‌ها و تولیدکننده‌ها بهتر است با کسب‌وکارهایی وارد معامله شوند که بتوانند بطور مستمر مقدار مشخصی از آنها خریداری کنند، یا برای مدت زمان مشخصی قرارداد تأمین کالا امضا کنند.فناوری های نوین این فرصت را فراهم می آورند که بتوان بهتر به این مهم از طریق گسترش بازار دست یافت.
روش های نوین مبتنی بر فناوری می تواند منابعی که از آنها بی خبر بوده اید را به شما معرفی کند. در ابتدای کار فولکالا متوجه شدیم که بدلیل گستره کشور و نگرش سنتی کسب و کار ها از منابع تامین مرتبط با زنجیره ارزش خود بی خبرند و فولکالا در واقع به غیراز سهولت خرید عمده منابع جدیدی را به کسب و کار ها در تحقق زنجیره ارزش ایشان معرفی می کند که می تواند منحر به کارایی و اثربخشی بیشتر شده و در نهایت باعث کاهش هزینه تمام شده و افزایش کیفیت در محصول نهای نیز شود.

10/23/2017
چرا تجارت الکترونیکی؟
اخد مجور نماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن وتجارت
<1>
مرتضی صابری کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه فول کالا می‌باشد